HV Angeren kroont zich eenvoudig winterkampioen

Door Niek Verhoeven

Zevenaar – De handbalsters van HV Angeren gaan als winterkampioen van de tweede klasse B de korte winterstop in. In een veredeld trainingspartijtje werd OBW 2 uit Zevenaar eenvoudig aan de kant gezet: 12-25.

Bij routinier … gingen de gedachten tijdens de wedstrijd meerdere keren terug naar jaren geleden, toen ze deel uitmaakte van het Angerse succes team, dat acteerde op het landelijke niveau. “Deze ploeg komt daar aardig bij in de buurt. Op momenten halen we een erg hoog niveau. Dat komt vooral door alle positiewisselingen. De trainer (Henk Leenders, NV) wil dat we op meerdere posities kunnen spelen”, zei de aanvoerder. Met vier treffers had de inmiddels 36-jarige speelster een belangrijk aandeel in de zege op haar oude club. In december 2011 verliet … Angeren na onenigheid met toenmalig coach Wim Leenders. Een jaar later keerde ze wegens privé-omstandigheden terug op het oude nest. “En dat is nu echt een warm nest. Het loopt op dit moment erg lekker. We zijn goed op elkaar ingespeeld. Het is belangrijk dat we elkaar iets gunnen. En zelf handbal ik dit seizoen ook erg lekker”, aldus ….

Het niveauverschil met OBW 2 was gisterochtend in sporthal De Lentemorgen enorm. Toch is dit niveau niet te laag, stelde …. “Er is niets mis met de tweede klasse.” Maar stiekem droomt ze ervan om haar team meeste nemen naar de eerste klasse. “Dat zou voor die meiden erg leuk zijn om mee te maken.” En dan is ..  er zelf ook zeker wel bij. “Ik ben 36, maar ik voel me echt nog niet zo oud. Handbal houdt me jong. Ik kan nog wel een paar jaar door.”Mocht Angeren promoveren, dan hoopt … dat Leenders aanblijft als trainer. “Hij ziet het spel goed en is duidelijk. Precies wat deze ploeg nodig heeft.”

Waar de speelsters blij waren met de winter titel, daar was Leenders een stuk kritischer. “We misten teveel kansen, dat kan ons later opbreken. Doelsaldo is ook belangrijk.” Hoewel hij aan het begin van dit seizoen de wintertitel niet had verwacht, weet Leenders wat er voor nodig is om de echte titel in de wacht te slepen. “In de eerste vier duels na de winterstop is het erop of eronder. Als we die winnen, is het kampioenschap in zicht.” Maar voor het zover is, viert Angeren nog wel een klein feestje. ….: “We hebben binnenkort een uitje. Dan mogen we deze wintertitel best even vieren.”

Doelpunten Angeren: Karlijn Hoogveld (7), Emmy Hendriks (6), …. (4), Ilse Tijssen en Lieke Hegeman (2), Daniëlle Slokker en Meike Weijde en Iris Rasing.

Bron: De Gelderlander 21 december

Sorry, the comment form is closed at this time.