Slordigheid fataal voor HV Angeren

GENDT – Slechts acht keer troffen de handbalsters van HV Angeren zaterdagavond doel in de wedstrijd tegen SDOL.

Dat was uiteraard veel te weinig om punten te pakken tegen de ploeg uit Luttenberg (8-15). Het was de tweede nederlaag in de eerste klasse Oost voor HV Angeren.

Het was de wedstrijd van de gemiste kansen, verzuchtte Angeren-coach Wim Leenders. We misten zeven strafworpen en nog zeker acht open kansen. Dan houdt het op. De keepster van SDOL was gigantisch goed, maar dit mag gewoon niet gebeuren.

HV Angeren keek in de Gendtse sporthal Walburgen halverwege tegen een 4-7 achterstand aan. Leenders gebruikte de rust om zijn equipe weer op de rails te brengen, maar na een paar goede minuten in de tweede helft (6-7) was de thuisploeg al weer ontspoord. We zakten meteen weer in, misten een reeks open kansen en dat wordt op dit niveau keihard afgestraft, zei Leenders.

De coach zag nog wel een lichtpuntje. De ploeg is tot het eind blijven vechten om dichterbij te komen. Ze hebben de kopjes niet laten hangen. Maar dat is ook wel het enige positieve.

Treffers HV Angeren: Karlijn Hoogveld, Wieke Visser, Emmy Hendriks, Femke van Brakel, Iris Verlaat, Tara Strootman en Suzanne Leenders allen 1