RICHTLIJNEN coronavirus HV Angeren

Beste Handballiefhebbers,
Welkom bij HV Angeren. Fijn dat je er bent!
In verband met COVID-19 hebben wij bij HV Angeren een aantal regels die we hanteren in onze sporthallen Walburgen in Gendt en De Bongerd in Bemmel.
Graag onderstaande regels naleven, zodat we samen zorgen voor een veilige en hygiënische (sport)omgeving voor iedereen!
Bij elke wedstrijd is in sporthal Walburgen een zaalcoach aanwezig (herkenbaar aan “gele” hesje). Elke team dient zich bij binnenkomst te melden bij de zaalcoach. Iedereen is verplicht om de aanwijzingen van de zaalcoach op te volgen.

Algemene regels:
– Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
– Was je handen regelmatig
– Geef geen hand
– Hoest of nies in je elleboog
– Heb respect voor ieder zijn ruimte, mening en hygiëne

De 1,5meter afstandsregel:
– Ben je 18 jaar en ouder, dan moet je tot iedereen, behalve tot kinderen t/m 12 jaar, 1,5m afstand bewaren
– Ben je ouder dan 12 jaar en jonger dan 18 jaar, dan hoef je geen afstand te houden tot iedereen jonger dan 18 jaar, maar wel minstens 1,5m afstand tot personen van 18 jaar en ouder.
– Ben je jonger dan 13 jaar dan hoef je geen afstand te houden
– Uitzondering op de 1,5m: personen die een gezamenlijk huishouden vormen

HV Angeren kleedkamerbeleid wedstrijden gebaseerd op de RIVM richtlijnen (1,5m afstand 18 +):
– t/m 17 jaar: t/m B-jeugd 1 kleedkamer per team beschikbaar
– 18+: A-jeugd en seniorenteams 2 kleedkamers per team beschikbaar
– Team van HV Angeren maakt gebruik van kleedkamer 3 en/of 4
– Team bezoekende vereniging maakt gebruik van kleedkamer 1 en/of 2
– Tijdens wedstrijd neemt ieder teamlid zijn tas en overige spullen mee de zaal in
– Douchen na de wedstrijd is toegestaan
– Ieder team dient max 30 minuten na de wedstrijd de kleedkamer te hebben verlaten via de voorgeschreven route
– Kleedkamers zo schoon mogelijk achterlaten

Richtlijnen voor de wedstrijden:
– Teams betreden de zaal op het moment dat de voorgaande wedstrijd is afgelopen
– 18+ dient ook 1,5m afstand te bewaren op de wisselbank
– Advies is om gehele wedstrijd op dezelfde speelhelft te spelen
– Het is niet toegestaan om een yel of aanmoedigingskreet uit te voeren
– Teams verlaten direct na de wedstrijd de zaal en gaan naar de kleedkamers

Richtlijnen voor publiek, indien toegestaan:
– Op de tribune is plaats voor 20 personen per wedstrijd. De teams regelen zelf wie er aanwezig is. De lijst wordt voorafgaand aan de wedstrijd overhandigd aan de zaalcoach.
– Voor de bezoekende teams t/m A-jeugd is er plaats voor maximaal 5 chauffeurs.
– Het publiek moet plaatsnemen op de gemarkeerde plaatsen op de tribune. Hierbij dient de 1,5m afstandsregel te worden nageleefd.
– Het publiek krijgt toegang tot de zaal kort voor het begin van de wedstrijd. Na de wedstrijd dient het publiek de zaal direct te verlaten via de aangegeven routing.
– Spreekkoren of zingen en schreeuwen is niet toegestaan.

Richtlijnen indien publiek niet is toegestaan:
– Voor de bezoekende teams t/m A-jeugd is er plaats op de tribune voor maximaal 5 chauffeurs.
– Voor de thuisspelende teams t/m A-jeugd is er plaats op de tribune voor chauffeurs. Hierbij geldt als regel 1 chauffeur per 3 speelsters.
– De chauffeurs moet plaatsnemen op de gemarkeerde plaatsen op de tribune. Hierbij dient de 1,5m afstandsregel te worden nageleefd.
– De chauffeurs krijgen toegang tot de zaal kort voor het begin van de wedstrijd. Na de wedstrijd dienen de chauffeurs de zaal direct te verlaten via de aangegeven routing.
– Spreekkoren of zingen en schreeuwen is niet toegestaan

Bovenstaande afspraken maken wij op advies van NOC-NSF/NHV/Gemeente Lingewaard. Deze afspraken moeten er toe leiden dat we samen weer kunnen blijven genieten van de handbalsport. We kunnen dit virus alleen samen verslaan.

Bedankt voor jullie medewerking en blijf gezond!

Sportieve Handbalgroeten,

Bestuur HV Angeren