OBW-trainer Willemsen spuwt vuur

GENDT – De woede was groot bij OBW. Speelsters huilden, spraken harde woorden richting scheidsrechters en ook coach Marcel Willemsen was witheet. Het arbiterskoppel was het doelwit na het 15-11 verlies van de Zevenaarse handbalsters in de uitwedstrijd tegen HV Angeren.

Goed, het was geen sleutelduel voor OBW. Maar winnen in een streekderby is altijd aardig en bovendien zou de subtop van de regioklasse worden bereikt. Maar de Zevenaarse ploeg verloor zich zaterdagavond in de tumultueuze tweede helft en kleurde in de slotfase rood. Onder meer coach Marcel Willemsen werd naar de tribune gestuurd en ver na afloop van het spannende handbalduel is hij nog woedend.Als de inmiddels gedouchte arbiters de sporthal in Gendt willen verlaten, voegt hij ze enkele van cynisme druipende opmerkingen toe. ‘Há jongens, ga binnenkort eens bij een handbalwedstrijd kijken. Dan kunnen jullie nog wat leren. Ik heb het idee dat jullie nog nooit een handbalwedstrijd hebben gezien’.

De jongemannen zijn te beduusd om een passende reactie te geven en wandelen maar door.

” Inderdaad, ik ben not amused”, zegt Willemsen. “Ik maakte die opmerkingen omdat ik echt het idee heb dat ze nog nooit een handbalwedstrijd hebben gezien. Of in ieder geval de regels van modern handbal niet kennen. Ik train me met mijn meiden rot op schijnbewegingen en die jongens die fluiten dat in de wedstrijd helemaal kapot. Ze ontnemen ons zo vier zuivere doelkansen. Dan toon je aan dat je geen feeling hebt met het spelletje.”

Willemsen is de eerste die zegt dat het niet alleen aan de arbitrage lag, al was die niet al te best. Het koppel verdeelde de fouten wel redelijk eerlijk. “We moeten natuurlijk zelf de kansen afmaken, al hadden we ook pech met veel ballen op paal en laat”, aldus Willemsen, die ‘zijn’ OBW halverwege nog met 6-7 zag leiden.

Maar gaandeweg de tweede helft ging het scoren moeilijker en waren er tijdstraffen voor speelsters. Na drie keer twee minuten moest Annette Oudekerk er in de slotfase met rood af, even later gevolgd door de tierende Willemsen. Die daarmee zijn team benadeelde, want er moest daarom nog een speelster voor twee minuten uit. HV Angeren maakte in de laatste vijf minuten optimaal gebruik van het numerieke overwicht en liep uit van 11-10 naar een 15-11 eindstand.. Dat werd diverse speelsters teveel en de tranen vloeiden dan ook rijkelijk. Het was niet de avond van OBW. Annette Oudekerk was topscorer met vier goals.