Marcel Willemsen met gerust hart weg bij OBW

ZEVENAAR – Hij bracht OBW dit seizoen onmiskenbaar op een hoger niveau, maar voor Marcel Willemsen was het geen reden om zijn verbintenis met de Zevenaarse handbalsters te verlengen.

“Het is goed bevallen, maar de verplichting om drie keer per week met handbal bezig te zijn weegt voor mij toch te zwaar”, verklaarde de coach na de glansrijke 20-11 (10-6) overwinning op Tachos in de regioklasse B. Willemsen wordt bij OBW, zo werd afgelopen week bekend, opgevolgd door Paul van de Berg. De Arnhemmer is nu nog coach van de vrouwen van HV Duiven.In het begin van het seizoen had Willemsen (56) al aangegeven dat de kans groot was dat hij slechts een seizoen als coach actief zou zijn voor OBW. De Zevenaarder, in het verleden onder meer speler en trainer bij Swift Arnhem, had zo’n tien jaar lang het handbal alleen als vader van zijn dochter Linn (aanvoerder van OBW) gevolgd en ging pas na enige aarzeling in op het verzoek van de club. Zijn goede ervaringen van dit seizoen zijn geen aanleiding om langer te blijven. “Ik vind het leuk, maar het kost ook wel heel veel tijd. Het trainerschap past niet meer zo bij mijn andere activiteiten. Ik sport zelf ook heel graag. Het tennissen, golfen en fitnessen schieten er nu te vaak bij in.”

Willemsen meent dat OBW duidelijk een stap vooruit heeft gemaakt. “Ik vind dat we drie wedstrijden onnodig hebben verloren. De doelstelling om bij de eerste zes te eindigen was hoog, maar ondanks het wegvallen van Mieke Schennink en nu ook Annette Oudekerk komen we er dicht in de buurt. We spelen een leuk stukje handbal voor deze klasse met vaak een heel jong team.”

Willemsen heeft vertrouwen in Van de Berg, met wie hij bij Swift nog samenspeelde. “Ik zal goed met hem overleggen, want ik wil wel graag dat wat er dit seizoen is opgebouwd, ook wordt voortgezet. Ik heb bepaalde lijnen uitgezet, waarop voortgeborduurd kan worden. Voorzover ik weet, gaan alle speelsters door.”

OBW liet gisteren tegen Tachos opnieuw zien flink gegroeid te zijn vergeleken met vorig seizoen, toen de formatie nog tot de degradatiekandidaten behoorde. Hoewel de Waalwijkse ploeg zich terecht opwond over de zwakke leiding van het arbitrale duo, was de thuisploeg duidelijk beter. De defensie van OBW was een bijna onneembare vesting. “Ik heb een heerlijk spelend OBW gezien”, genoot Willemsen na.

Treffers OBW: Bauke Jansen 6, Linn Willemsen 4, Janny Scheers 4, Marloes Steerneman 2, Sabine Peters 2, Lianne Reijmer 2.

Tags: