HV Angeren is er bijna

Handbalequipe van coach Henk Leenders schudt concurrent Groessen 2 van zich af en stevent af op kampioenschap.

door Peter Boel

BEMMEL- De handbalsters van HV Angeren hebben gisteren prima zaken gedaan. De koploper in de tweede klasse B (Oost) versloeg in de Bemmelse sporthal De Heister de nummer twee, Groessen 2 afgetekend met 20-12. Uitblinkster bij Angeren was Karlijn Hoogveld, maar de basis voor de zege lag in de verdediging. “Verdedigend hadden we ze goed door”, zei Hoogveld. “Zij scoorden alleen af en toe vanaf de zijkant. Dit was een belangrijke zege, maar de uitwedstrijd tegen Duiven volgende week is belangrijker. Dat is fysiek sterker dan Groessen en Duivens aanval is beter. Als we daar winnen, zijn we er wel zo’n beetje.”

Hoogveld vond gisteren liefst tienmaal het net, vaak op stijlvolle wijze. Tweemaal speelde ze zich vrij met onnavolgbare schijnbewegingen, ook dribbelde ze na een eigen onderschepping zelf het hele veld over en bleef ze koel voor de Groessense doelvrouw. “Heb ik er tien gemaakt?” vroeg ze. “Dat houd ik tijdens de wedstrijd niet bij, ik zie het wel in de krant… Tegen het eind zag ik ineens dat we ver voor stonden.”

Dezelfde ervaring had Ilse Tijssen, die bijna de hele wedstrijd speelde: “In het veld had ik het idee dat het dichter bij elkaar zat, dat het veel spannender was.” Dat was het allen in het begin. Groessen viel vanaf de afworp fel aan en kwam voor met 0-1 en 1-2. Angeren moest verdedigen en …. en Hoogveld liepen gele kaarten op. Maar daarna stelde Tijssen orde op zaken met enkele goede onderscheppingen, die gevaarlijke counters opleverden. De vlugge Lieke Hegeman was trefzeker op belangrijke momenten. Angeren liep uit naar 6-3.

Hoogveld was halverwege het duel onhoudbaar. Bij 4-3 gooide keepster Lisa Neelis na een redding onmiddellijk ver uit naar de blonde aanvalster, die het met een vloeiende beweging afmaakte. Pas bij 15-8 stokte het even. Toen Angeren voorin de bal te lang rondspeelde kreeg Groessen een vrije worp. 15-9. HEt werd nog 15-10, maar toen waren de thuisspeelsters weer wakker en liepen ze uit naar 20-12.

“Dit keer zijn we rustig gebleven”, zei Henk Leenders opgelucht. De heenwedstrijd was met een nipte 7-8 zege spannender geweest. Zover had zijn ploeg het ditmaal niet laten komen.

Doelpunten Angeren: Karlijn Hoogveld (10), Lieke Hegeman (4), Anouk Scholten (3), Ilse Tijssen, …, en Tessa Jansen (1).

Bron: De Gelderlander

Bron foto: Fons Sluiter

Sorry, the comment form is closed at this time.